Covid-19 i embaràs
Updated: Mar 31, 2020
No s’ha demostrat que les dones embarassades tenen un risc superior a contraure la infecció per el covid-19.
No obstant, degut als canvis immunitaris que succeeixen de forma natural durant el período d’embaràs, poden augmentar la vulnerabilitat de les dones embarassades a les infeccions respiratòries.
Aquest fet, fa que s’hagin de considerar com a pacients de major risc (ACOG y SMFM).
En cas de estar embarassada i tenir problemes respiratoris previs també es considera major risc, ja que en cas de contraure el virus la infecció podria ser més severa.
Les mesures de prevenció son els mateixos consells que per la resta de població. Mira l’article de consells de protecció de la OMS.
Ara mateix, no hi ha estudis ni dades que confirmin que el virus COVID-19 pugui tenir afectació al fetus en el moment de contraure el virus. (ACOG) (AGOC).
No hi ha dades que ens indiquin que el COVID19 tingui efectes sobre el fetus quan una dona embarassada es contagia d’aquest virus.
Amb la informació actual, la dona no infectada i que ha donat a llum no pot transmetre la malaltia al seu fill a través de la llet.